Få dit budskab frem

tre gode pointer

Du har produktet, den nye medarbejder, mennesket I hjalp, det spændende arrangement! Skyd genvej til pressen og få en journalist til at skrive din tekst, så dine budskaber lettere når medierne og dermed dine kunder.

1

1. Presse

Brug pressen strategisk – tekst har større troværdighed end en annonce

Du har produktet, den nye medarbejder, mennesket I hjalp, det spændende arrangement og værdibaserede budskaber! Skyd genvej til pressen og få en journalist til at skrive og sende din tekst videre, så dine budskaber letter når medierne og dermed dine målgrupper. Jo mere grydeklar teksten er, desto større sandsynlighed er der for at få pressemeddelelsen bragt. Tekst har større troværdighed end en annonce og gevinsten er, at du profilerer dig positivt på meget mere plads. Jeg kan skrive pressemeddelelsen, så den kommer med i medierne sammen med billeder. På den måde får du en skræddersyet omtale af det, du arbejder med. God omtale kan ses på bundlinje og image.

Pressen hader reklame – men elsker en god historie

Hos dig er der helt sikkert også gode historier, der venter på at blive fortalt til en større kreds: Til kunderne, til medlemmerne, til medarbejderne, til dem, du vil påvirke. Som journalist er jeg trænet i at spotte de gode historier, finde den skæve vinkel – og skrive, så medierne bruger pressemeddelelsen fra jer eller er med på den gode idé til en historie. 

Ideer

  • Nye produkter
  • Opkøb / udvidelser
  • Nye ansatte / runde fødselsdage / jubilæer
  • Nye initiativer
  • Rekord regnskab
  • Nyt samarbejde

Pressen kan give dig gratis omtale   

  • Hvad vil du fortælle?
  • Hvorfor vil du fortælle det? 
  • Hvem vil du fortælle det til? 
  • Husk altid foto

2

2. Et portræt er populær læsning – skal jeg skrive dit?

Mennesker vil læse om mennesker. Jeg skriver portrætter, der påvirker. Artikler, der når ud i medierne. Fx i VIVA – søndagstillæg i Jyllandsposten 

om kvindelig hjernekirurg, i ugebladet om den iransk fødte jurastuderende, der mødte danske Kim i bussen, om BS Christiansen i Kirke & Medier, og pensionisten, der ville give sine børn og børnebørn sin livshistorie. 

Ethvert menneske er et møde værd!

I tidens løb har jeg interviewet mennesker på alle niveauer og livssituationer: Den spedalske i Bangladesh, den sorgramte i Slagelse, den fængslede dansker i Nepals uhumske fængsel, skuespilleren fra Det kongelige Teater, ministre, medieværterne hos DR og TV 2, eksperter om fx ledelse, traumer og økonomi, de kongelige på Amalienborg, hjernekirurgen, den misbrugte, biskopper, efterskoleeleven, misbrugeren, kordegnen, den kræftsyge, bruden og bankdirektøren, kendisserne, den aidsramte, forretningsmanden og barnet, sømanden og kaptajnen.

Jeg har en passion for at få det ægte frem – mennesket bag ved det ydre, titlen eller livssituationen. Det unikke er det, der får os til at læse videre. Gide blive ved med at læse til sidste punktum. På den måde formidler jeg mange holdninger og værdier for mine kunder.

3

3. Benyt en freelance informationsmedarbejder – og scor fordelene

Mine mange år som redaktør, redaktionssekretær og tovholder på publikationer, magasiner og annoncesider med redaktionel tekst sikrer dig en præcis formidling af de budskaber, du vil fortælle – formidlet til din målgruppe – færdig til deadline.  Magasinet, kirkebladet, årsberetningen, publikationen, nyhedsbrevet.  Mange har ideerne til, hvad der skal med, men har derefter brug for en til at omsætte ideerne og budskaberne til læseværdige budskaber.

Fra det første redaktionsmøde og til fx det trykte blad ligger på dit bord, koordinerer jeg hele opgaven, så du kun behøver at ofre lidt tid på arbejdet med det enkelte blad, som du naturligvis godkender inden tryk.

Jeg har gode samarbejdspartnere – fx fotografer, grafikere og trykkerier – og med spændende ideer og forskellige kompetencer skaber vi professionel kommunikation, der matcher dine ønsker. 

Blandt andet har jeg specialiseret mig i kommunikation fra kirken til den ganske almindelige dansker. Så den bliver vedkommende, aktuel og giver læseren stof til eftertanke i et tilgængeligt sprog.